سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش زبان انگلیسی از پایه تا TOEFL و IELTS

پله پله تا تافل و آیلتس
خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که متولیان امر آموزش در کشورمان پس از سالها بی مهری به مساله زبان و زبان آموزی ، سرانجام درهای آشتی را رو به آن باز کرده اند. پی بردن به اهمیت تسلط جامعه علمی کشور به زبان علم، ضرورت محدود نکردن ذهن پویا و خلاق جوان ایرانی به دانش داخلی ، به روز نبودن و کیفیت پایین بسیاری از ترجمه های صورت گرفته از منابع خارجی و احساس نیاز شدید به  عرضه داشتن پیشرفتها و دستاوردهای کشورمان به جامعه جهانی به شکلی صحیح و درخور شان ایرانی ، تنها گوشه ای از عواملی هستند که مسئولین آموزش کشور را بر آن داشته که بیش از پیش به نقش کلیدی تسلط بر زبان های خارجی تاکید کنند.

نمود خارجی چنین تغییر نگرشهایی به زبان را میتوان حضور سوالات آن در آزمونهای تحصیلات عالی از جمله آزمونهای ورودی مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) ،صفهای طولانی شرکت کنندگان در آزمونهای بین المللی و ملی زبان انگلیسی نظیر TOEFL,IELTS,GRE,MSRT,TOLIMO و وجود درس زبان در تقریبا تمامی آزمونهای استخدامی کشور و اهمیت آن در مصاحبه های شغلی (از منشی گری تا بالاترین رتبه های اداری) و بسیاری موارد دیگر شاهد بود.

زبان برای زندگی بهتر

ممکن است در ابتدا این جمله برای شما تنها یک شعار به نظر بیاید اما اندکی تامل و تفکر در روشهای پرکردن اوقات روزانه خودمان و فرزندانمان کافی است تا به این مسئله اعتراف کنیم که نمیتوانیم ساعات غیر کاریمان را جز با دیدن فیلم و سریالهای غالبا کم محتوی و با مضمونهای کلیشه ای و طنزهای بسیار سبک پرکنیم.

اما اگر شما جزء آن دسته از افراد جامعه باشید که ارزش زمان خود را بیشتر از اکثریت اعضای جامعه میدانند، ممکن است روی به خواندن مجلات علمی منتشر شده در کشور بیاورید تا دانش خود را به روز نگه دارید و دقایقی چند نیز به سرانه حقیر مطالعه در کشورمان بیافزایید، یقینا این موضوع را احساس کرده اید که به سختی میتوانید مطالب مورد علاقه تان را در میان صفحات کوچک و تزیین شده با آگهی های رنگارنگ و زیبا پیدا کنید. اگرهم خو ش شانس باشید و سردبیر مجله مورد نظر علایق یکسانی با شما داشته باشد ممکن است از کیفیت پایین ترجمه های صورت گرفته احساس سرخوردگی کنید.

شاید هم اصلا علاقه ای به مطالعه نداشته باشید و بخواهید چند صباح دنیا را بر لب جویی بنشینید و گذر عمر ببینید. و ممکن است علاقمند باشید این جوی زیبا در سرزمینی دگر و آب و هوایی و مردمانی دگر قرار داشته باشد و شاید نخواهید برای رفع کوچکترین و شخصیترین نیازهای خود از ایما و اشاره استفاده کنید و یا در بهترین حالت مترجمتان را صدا بزنید تا به جای شما و برای شما صحبت کنند. گفتگو با مردم آن سرزمین به زبان خودشان لذت سفر را دوصدچندان میکند.

زبان آموزی در کلاسهای عمومی

احتمالا شما که در حال خواندن این سطرها هستید با نحوه برگزاری کلاسها در موسسات آموزش زبان آشنا هستید و شاید تجربه حضور در چنین کلاسهایی را هم داشته اید. کلاسهایی که جمعیتشان غالبا به ۱۵ نفر یا بیشتر میرسد و برای به پایان رساندن یک دوره آموزشی کامل (به عنوان مثال تمام کتابهای Interchange و یا Top Notchو …) باید حدود ۱۲ ترم در کلاسها حضور داشته باشید. طولانی بودن فرایند زبان آموزی در این کلاسها یک مزیت به شمار میاید اما گاها به دلیل مشکلات و مشغله هایی که در طی مدت طولانی برای فرد زبان آموز پیش میاید ،دوره ها نیمه کاره رها میشوند و در بعضی مواقع نیز به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد افراد یک کلاس خاص،موسسات از برگزاری ترمهای بعد خوددداری میکنند(شاید شما هم در قفسه کتابهایتان کتاب Interchange  زرد رنگ و یا کتاب معروف ۵۰۴ واژه – که جز صفحه اول و دوم آن صفحات دیگر از روز اول هم نوتر هستند-  را داشته باشید!)

و مهمتر از آن نبودن یک سیستم ارزشیابی دارای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در موسسات زبان است.غالب موسسات موجود در کشور به برگزاری یک امتحان پایان ترم و بعضا یک امتحان دیگر به عنوان میان ترم بسنده میکنند و زبان آموزان کمتر از مشکلات خود در امتحان آگاه میشوند. به عبارت دیگر امتحان تنها ابزار سنجش دانش محسوب میشود و نه وسیله ای برای شناخت و رفع نقاط ضعف زبان آموزان.

چرا کتابهای American English File ؟

American English File 1

کتاب American English File توانسته با بهره گیری از موضوعات به روز  و متون ارتباط محور، دانشجویان را به سوی برقراری ارتباطات موثر و خلاق به زبان انگلیسی سوق داده و با تمرکز ویژه ای که بر مهارتهای چهارگانه از طریق منابع گوناگون و متنوع خود دارد ، دانش عمومی و محاوره ای زبان انگلیسی را همزمان افزایش دهد .

این کتاب با تمرکز ویژه بر تلفظ صحیح که متاسفانه در سیستم آموزش زبان انگلیسی در ایران مغفول مانده، سعی در بهبود و زیبایی تلفظ دانشجویان با لهجه آمریکایی دارد .

نکته ای که در بسیاری از کتابهای آموزش زبان انگلیسی مغفول مانده، عدم جذابیت متنهای آن حتی برای افراد انگلیسی زبان است. نکته اینجاست که اگر کتابی برای متکلمین زبان مادری خود جذاب نباشد چگونه می تواند برای زبان آموزان دیگر کشورها جذاب باشد؟! ویژگی اصلی این کتاب این است که متنهای آن هم برای انگلیسی زبانان و هم غیر انگلیسی زبانان جذاب بوده و این واقعیت در نظرسنجی های مختلف موسسات آموزش زبان انگلیسی بین المللی به اثبات رسیده است .

از خصوصیات دیگر این کتاب می توان بر تاکیدش بر مباحثی نام برد که به طور روزمره برای تمامی اقشار جامعه اتفاق می افتد و میل دانشجویان برای برقراری ارتباطات بیشتر به زبان دوم را ترغیب می کند .

چرا شرکت در دوره های آموزش زبان انگلیسی زبانمند؟

گواهی شرکت استاد دوره ها در دوره تربیت مدرس کتابهای American English File از طرف انتشارات دانشگاه Oxford انگلستان

مدرک تربیت مدرس از دانشگاه آکسفورد


دوره های زبانمند از ویژگی های منحصر به فرد زیر برخوردارند:

 تدریس توسط استاد دانشگاه (رتبه برتر کنکور دکتری) با بیش از ۱۷ سال سابقه تدریس موفق در دانشگاه های دولتی (دانشگاه اصفهان و دانشگاه کاشان) و موسسات آموزش زبان انگلیسی (دانش پژوهان، نوین صدرا-کاویان عمادی-، کیش و…)
 برگزاری ۱۵ آزمون منظم برای هر کتاب (یک آزمون بعد از پایان هر درس+ یک آزمون از نیمه اول کتاب+ یک آزمون از نیمه دوم کتاب+ آزمون پایانی) به همراه تحلیل و بررسی مشکلات تک تک زبان آموزان بعد از هر آزمون

بر خلاف روال متداول در تقریبا همه موسسات کشور، برای ما آزمون تنها ابزاری برای مشخص شدن صلاحیت یک زبان آموز برای رفتن به کتاب بالاتر به شمار نمی‌رود.بلکه هر آزمون نمایشگر میزان پیشرفت هر زبان آموز و چراغ خطری برای استاد به منظور رفع نقاط ضعف گذشته زبان آموزان قبل از ارائه درس جدید به حساب می‌آید.

اعطای مدرک پایان دوره معتبر از سوی موسسه زبانهای خارجی فردای بهتر: مورد تایید سازمان آموزش و پرورش و قابل ارائه در نهادهای دولتی و غیر دولتی
 موفقیت های افتخارآفرین فارغ التحصیلان این دوره ها از جمله موفقیت در آزمون TOEFL و IELTS، کسب نمرات بالا در جلسات مصاحبه آزمون ورودی دوره دکتری، موفقیت در آزمونهای جذب مدرس زبان انگلیسی و موفقیت در مصاحبه های دریافت اقامت و بورسیه تحصیلی
 پرداخت شهریه به صورت اقساط

 

ا

ارسال پیام در تلگرام

۰۹۱۳۵۷۱۰۰۷۳

s.delforouz@gmail.com

4 نظر

  1. کلاسها بسیار عالی . استاد بسیار متعهد و باسواد و کاملا مسلط به تدریس بودند.
    تشکر از استاد گرامی

  2. از بهترین و استادترین استادهای دنیا که بهترین کتابهای آموزشی را با بهترین متد تدریس میکنند. کیف میکردم سر کلاس و واقعاااااااا عالی بود. دلم میخواد دوباره از اول بیام کلاس. اگر شما داری این کامنت را میخوای و هنوز شک داری مطمئن باشه کلاس های دکتر دلفریب از بهترین انتخاب های زندگیته

  3. جناب دکتر دلفروز بسیار استادی ماهر ، صبور، منظم ، با علم و معلومات و توانمند هستند که هرکسی با روش ایشون خوب پیش برود صددرصد به نتیجه دلخواه خواهد رسید .
    اگر بخواهم با جزئیات بیشتر بگم این هست که من در کلاس های ایشون حس نمیکردم جایی از کتاب باقی مونده که ایشون بهش اشاره نکرده باشند، ضمن اینکه محتوای اضافه تر هم کار میشد ، دیگه چی بهتر ازاین ??
    عالی هستید دکتر
    از همه ی زحمات شما سپاس گزارم ??

  4. آقای دکتر یکی از بهترین استاد زبان هایی هستند که تا به امروز داشتم ، بسیار استاد با دانش و بسیار متعهد هستند و از نظر روش تدریس و اموزش جزو بهترین استاد های زندگیم هستند ، از همینجا باز بابت زحماتشون تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *